ΑΠΟΦΑΣΗ

Αριθ. Πρωτ. 68278 / Γ7/ 6-7-2006

«Λειτουργία των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών –

Αρμοδιότητες και Επιλογή των Υπευθύνων των ΕΚΦΕ»

Α. ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ – ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΕΚΦΕ) ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  -  ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

1.  Στα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών αποσπώνται ως Υπεύθυνοί τους για μια τετραετία, εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 04, που έχουν οργανική θέση σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης στην οποία υπάγεται το ΕΚΦΕ, σύμφωνα με τη διαδικασία, τα κριτήρια και τα προσόντα που ορίζονται παρακάτω.

 2. Για την στελέχωση των ΕΚΦΕ εκδίδεται προκήρυξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται σε δυο ημερήσιες εφημερίδες,  κοινοποιείται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και, δια μέσου αυτών, σε όλες τις σχολικές μονάδες και τις άλλες περιφερειακές υπηρεσίες και αναρτάται στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με την προκήρυξη καλούνται οι εκπαιδευτικοί, που έχουν τα νόμιμα προσόντα και επιθυμούν να  συμμετάσχουν στη διαδικασία κατάρτισης πινάκων επιλογής Υπευθύνων ΕΚΦΕ να υποβάλουν αίτηση στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου ανήκουν οργανικά.  Η αίτηση θα συνοδεύεται από:  

α.  Βιογραφικό σημείωμα  
β.  Τα αναγκαία δικαιολογητικά  
γ.   Δήλωση (μόνο για τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες λειτουργούν περισσότερα του ενός ΕΚΦΕ) που θα περιλαμβάνει κατά σειρά  προτίμησης τα ΕΚΦΕ στα οποία επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος να τοποθετηθεί. Η αίτηση υποβάλλεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός των προθεσμιών που ορίζονται στη  σχετική προκήρυξη.

 3. Εντός των προθεσμιών της ίδιας προκήρυξης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκηρύσσουν την κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής Υπευθύνων ΕΚΦΕ. Η προκήρυξη αναρτάται αυθημερόν στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αντίγραφό της κοινοποιείται σε όλες τις σχολικές μονάδες και τις άλλες περιφερειακές υπηρεσίες των οικείων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.       

4. Το οικείο ΠΥΣΔΕ, σε συνεδρίαση που πραγματοποιείται αμέσως μετά τη λήψη των αιτήσεων: α) επιλέγει τους υποψηφίους που έχουν τα τυπικά προσόντα, υπολογίζει τις επί μέρους αξιολογικές μονάδες των κριτηρίων και το σύνολο αυτών κατά κατηγορία και  αναρτά τους σχετικούς πίνακες αυθημερόν στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων, β) ορίζει σε αυτούς πενθήμερη προθεσμία για την υποβολή τυχόν γραπτών αντιρρήσεων, τις οποίες εξετάζει και επιβεβαιώνει ή αναπροσδιορίζει τις αξιολογικές μονάδες, και γ) ορίζει ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε προφορική συνέντευξη.        

5. Μετά το πέρας της προφορικής συνέντευξης του υποψηφίου κάθε μέλος του ΠΥΣΔΕ καταγράφει αιτιολογημένα τις αξιολογικές μονάδες του υποψηφίου, όπως προκύπτουν από τη διαδικασία της συνέντευξης. Τελικές αξιολογικές μονάδες κάθε υποψηφίου για την κατηγορία «Προσωπικότητα – Γενική συγκρότηση»  είναι ο μέσος όρος των μονάδων όλων των παρόντων μελών του ΠΥΣΔΕ.       

6.  Μετά το πέρας της προφορικής συνέντευξης όλων των υποψηφίων το ΠΥΣΔΕ καταρτίζει με αξιολογική σειρά πίνακα επιλογής Υπευθύνου του κάθε ΕΚΦΕ αρμοδιότητάς του, με βάση τις συνολικές αξιολογικές μονάδες των υποψηφίων και τις δηλωθείσες προτιμήσεις τους. Το σύνολο των αξιολογικών μονάδων κάθε υποψηφίου προκύπτει από το άθροισμα όλων των μορίων των επί μέρους κατηγοριών.      

7. Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες, μετά την επικύρωσή τους από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, αναρτώνται στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα Γραφεία της, κοινοποιούνται στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ του ΥΠΕΠΘ και ισχύουν από την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και για τέσσερα έτη.

Β.ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ–ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ  
  • Οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες επιλογής τοποθετούνται σε κενές θέσεις Υπευθύνων ΕΚΦΕ με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης,  μετά από πρόταση του οικείου ΠΥΣΔΕ με βάση τη σειρά των υποψηφίων στον αξιολογικό πίνακα επιλογής και τη δήλωση προτίμησης.
  • Εάν με τη διαδικασία αυτή, δε συμπληρωθούν οι θέσεις Υπευθύνων ΕΚΦΕ, τότε τοποθετούνται, για προσωρινή πλήρωση των θέσεων, με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , μετά από πρόταση του ΠΥΣΔΕ, εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ 04  μέχρι τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους. Ο χρόνος υπηρεσίας στις θέσεις αυτές λαμβάνεται υπόψη για θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης και λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση.
  • Η ανάληψη υπηρεσίας από τους τοποθετημένους, σύμφωνα με τους αξιολογικούς πίνακες επιλογής, εκπαιδευτικούς είναι υποχρεωτική. Όσοι δεν αναλάβουν  υπηρεσία στις θέσεις που τοποθετήθηκαν, διαγράφονται από τον αξιολογικό πίνακα επιλογής.
  • Οι Υπεύθυνοι ΕΚΦΕ των τοπικών Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, να μετατίθενται ως εκπαιδευτικοί, αλλά αναλαμβάνουν υπηρεσία στη νέα (μετά τη μετάθεση) θέση, μετά τη λήξη της τετραετούς θητείας τους στη θέση του Υπευθύνου του ΕΚΦΕ. Ο χρόνος υπηρεσίας στις ανωτέρω θέσεις λαμβάνεται υπόψη για θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης και λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική θέση.
  • Οι υπηρετούντες με θητεία Υπευθύνου ΕΚΦΕ μετά τη λήξη της θητείας τους επανέρχονται στις οργανικές θέσεις που κατείχαν πριν από την τοποθέτησή τους. Σε περίπτωση που αυτές δεν υπάρχουν πλέον, τοποθετούνται κατά προτεραιότητα, σε κενές θέσεις εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων της επιλογής τους, εντός της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Οι κατέχοντες θέσεις Υπευθύνων ΕΚΦΕ μπορούν να απαλλάσσονται από την άσκηση των καθηκόντων τους με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του οικείου ΠΥΣΔΕ:
  • Με αίτησή τους προς το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας      Εκπαίδευσης για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους ή      λόγους υγείας
  •  Για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων τους Στην περίπτωση β. το οικείο ΠΥΣΔΕ γνωμοδοτεί για την απαλλαγή μετά από ερώτημα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ή του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αφού τηρηθεί η διαδικασία ακρόασης του απαλλασσομένου ενώπιον του οικείου ΠΥΣΔΕ.
  • Έναρξη εκπαιδευτικής άδειας για μεταπτυχιακές σπουδές ή για απόκτηση διδακτορικού διπλώματος δεν είναι επιτρεπτή, πριν από την απαλλαγή του εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα του Υπευθύνου ΕΚΦΕ.
  • Σε κάθε ΕΚΦΕ αποσπώνται, μερικώς ή ολικώς, εκπαιδευτικοί όλων των επιμέρους ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 (και δάσκαλος), ως συνεργάτες του Υπευθύνου. Από αυτούς που επιθυμούν να αποσπαστούν ως συνεργάτες στα ΕΚΦΕ, επιλέγονται αυτοί που έχουν τουλάχιστον τα προσόντα επιλογής του υπευθύνου σχολικού εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών, όπως αυτά ορίζονται κάθε φορά με Υπουργική Απόφαση.
  • Γ. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Υποψήφιοι για τις θέσεις Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών μπορούν να είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ 04, με συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία τουλάχιστον πέντε (5) έτη  και να έχουν ασκήσει για δύο (2) τουλάχιστον έτη πλήρη διδακτικά καθήκοντα σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

          Δ. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ            

    Τα γενικά κριτήρια επιλογής των Υπευθύνων των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών διακρίνονται σε τρείς (3) κατηγορίες και αποτιμώνται συνολικά σε πενήντα (50) μόρια :

    1.     ΕπιστημονικήςκαιΠαιδαγωγικήςκατάρτισηςκαισυγκρότησης–συγγραφικού έργου

    Υπηρεσιακής κατάστασης - διδακτικής εμπειρίας – εργαστηριακής εμπειρίας

    Προσωπικότητας – Γενικής συγκρότησης

    Αναλυτικά:

    1

    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ – ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ
      ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΜΟΡΙΑ

    α

    Διδακτορικό (Doctorat ή PhD) σε συναφές αντικείμενο μόρια 6

    β

    Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών επιπέδου Master ή μετεκπαίδευση δύο ετών (ΜΔΕ ή αντίστοιχη) σε συναφές αντικείμενο μόρια 4

    γ

    Επιμόρφωση (ΣΕΛΜΕ, ΠΑΤΕΣ ή αντίστοιχη) μόρια 1,5

    δ

    Εξάμηνη επιμόρφωση (ΠΕΚ ή αντίστοιχη) μόριo 1

    ε

    Τρίμηνη επιμόρφωση (ΠΕΚ ή αντίστοιχη), εκτός της εισαγωγικής μόρια 0.5

    στ

    Πιστοποίηση επιμόρφωσης στις ΤΠΕ μόρια 2

    ζ

    Άριστη ή πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας (όπως αυτή αποδεικνύεται βάσει των κριτηρίων που ορίζονται από την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 2/1Γ/2004, 22/1/2004, Παράρτημα Α΄) μόρια 2, μέχρι 4 μόρια

    η

    Καλή γνώσηξένηςγλώσσας  (όπως αυτή αποδεικνύεται βάσει των κριτηρίων που ορίζονται από την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 2/1Γ/2004,22/1/2004, Παράρτημα Α΄) μόριο 1, μέχρι 2 μόρια

    θ

    Συγγραφή διδακτικών βιβλίων σχετικών με τις Φυσικές Επιστήμες,έκδοσηςΟΕΔΒ (ατομικά ή ομαδικά) 2 μόρια / βιβλίο, μέχρι 4 μόρια

    ι

    Σχεδίαση  και παραγωγή εκπαιδευτικού λογισμικού/CD

    (προϊόν του ΥΠΕΠΘ ή φορέα του)
    2 μόρια / λογισμικό, μέχρι 4 μόρια

    ια

    Επιστημονικές δημοσιεύσεις  και δημοσιεύσεις άρθρων σχετικών με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε έγκυρα επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά με κριτές 0,5 μόρια / δημοσίευση,  μέχρι 2 μόρια

    ιβ

    Εισηγήσεις και ανακοινώσεις με περιεχόμενο σχετικό με τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια με κριτές  0,2 μόρια/ εισήγηση ή ανακοίνωση, μέχρι 2 μόρια

    ιγ

    Συμμετοχή σε πιλοτικά προγράμματα σχετικά με την πειραματική διδασκαλία των μαθημάτων των φυσικών επιστημών (π.χ. διδασκαλία Φυσικής PSSC, Σ.Ε.Π.Π.Ε ή άλλα) 1 μόριο  / περίπτωση, μέχρι 2 μόρια
      ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕΧΡΙ 20

    Όλοι οι τίτλοι, εφόσον προέρχονται από πανεπιστήμια της αλλοδαπής, θα πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το ΔΙΚΑΤΣΑ / ΔΟΑΤΑΠ. Από τα κριτήρια α και β μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο αν ανήκουν στο ίδιο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών. Μοριοδοτούνται και τα δύο αν η διδακτορική διατριβή έχει διαφορετικό θέμα από τη μεταπτυχιακή και δεν αποτελεί συνέχειά της. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος κατέχει περισσότερα του ενός αποδεικτικά γνώσης της ίδιας ξένης γλώσσας μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο.

    ·         Για τη μοριοδότηση του κριτηρίου ιγ απαιτείται σχετική απόφαση ή βεβαίωση του ΥΠΕΠΘ ή άλλης εποπτευόμενης από αυτό υπηρεσίας (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΚΕΕ κτλ.) ή από Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

    Ο μέγιστος αριθμός των μορίων της κατηγορίας κριτηρίων «επιστημονική και παιδαγωγική  κατάρτιση και συγκρότηση – συγγραφικό έργο» ανέρχεται σε ΕΙΚΟΣΙ (20).

    2

    ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
      ΚΡΙΤΗΡΙΟ

    ΜΟΡΙΑ

    α

    Εκπαιδευτική υπηρεσία πέραν της ελάχιστης απαιτούμενης για την επιλογή (5 έτη) 0,5 μόρια / έτος,  μέχρι 4 μόρια

    β

    Διδακτική υπηρεσία πέραν της ελάχιστης απαιτούμενης για την επιλογή (2 έτη) 0,5 μόρια / έτος,  μέχρι 5 μόρια

    γ

    Θητεία σε θέση  Υπευθύνου ΕΚΦΕ  1 μόριο / έτος,  μέχρι 5 μόρια

    δ

    Απόσπαση  σε ΕΚΦΕ ως συνεργάτης 0,5 μόρια / έτος ( με την προϋπόθεση απόσπασης 2 τουλάχιστον ημερών/ εβδομάδα, αλλιώς αναγωγή),

     μέχρι 3 μόρια

    ε

    Καθήκοντα Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών 0,2 μόρια / έτος, 

    μέχρι 1 μόριο

      ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕΧΡΙ 15

    ·         Για τη μοριοδότηση των κριτηρίων γ, δ λαμβάνονται υπόψη οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις ή άλλη προβλεπόμενη υπηρεσιακή απόφαση και τα αρχεία των αρμόδιων υπηρεσιών. ·         Για τη μοριοδότηση του κριτηρίου ε απαιτούνται οι αποφάσεις του Συλλόγου Καθηγητών του σχολείου με τις οποίες καθορίζονται οι ετήσιες εξωδιδακτικές εργασίες ή άλλη προβλεπόμενη υπηρεσιακή απόφαση.

    Ο μέγιστος αριθμός των μορίων της κατηγορίας κριτηρίων «υπηρεσιακή κατάσταση και διδακτική  εμπειρία» ανέρχεται σε ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ (15).

    3.  Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση 

    Από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής συνεκτιμάται η γενική συγκρότηση του υποψηφίου όπως προκύπτει από α) το αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα, που συνοδεύεται από τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία και β) την προσωπική συνέντευξη. Ειδικότερα συνεκτιμάται η συμμετοχή του υποψηφίου σε δράσεις που σχετίζονται με την δημιουργία, την οργάνωση και την αξιοποίηση υλικοτεχνικών υποδομών εκπαίδευσης (αίθουσες, εργαστήρια), η συμμετοχή σε επιτροπές εμπειρογνωμόνων που έχουν συσταθεί από το ΥΠΕΠΘ, σχετικές με τον εξοπλισμό των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των σχολείων, οι συμμετοχές του σε οργανωτικές ή επιστημονικές επιτροπές συνεδρίων, συμποσίων, οι διακρίσεις σε διαγωνισμούς πειραματικών διατάξεων / συσκευών που σχετίζονται με την εκπαίδευση κλπ. Κατά τη διαδικασία της συνέντευξης επιπροσθέτως αποτιμάται η γενική συγκρότηση του υποψηφίου καθώς και η ικανότητά του να επιλύει οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να οικοδομεί πνεύμα συνεργασίας με τους συναδέλφους του και τους λοιπούς υπηρεσιακούς παράγοντες.

    Ο μέγιστος αριθμός μορίων της κατηγορίας κριτηρίων «Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση »  που συνεκτιμώνται με τη διαδικασία της συνέντευξης ανέρχεται σε  ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ (15).  

    Ε. ΣΤΕΓΑΣΗ - ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Τα ΕΚΦΕ στεγάζονται σε κατάλληλο χώρο σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση ύστερα από εισήγηση των οικείων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι ονομασίες τους καθορίζονται κατά την ίδια διαδικασία. Τα ΕΚΦΕ υποστηρίζουν τα σχολεία Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των οικείων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αυτά  καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση, ύστερα από εισήγηση των οικείων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας και  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.    

    ΣΤ.  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ  

    1. Αρμοδιότητες και καθήκοντα  του Υπευθύνου και του προσωπικού των ΕΚΦΕ               

    Τα ΕΚΦΕ υπάγονται διοικητικά στο Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης.

    Η δράση των ΕΚΦΕ οριοθετείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία (Ν. 2986/2002  και Υ. Α. 353.1/324/105657/Δ1). Ο συντονισμός και η παρακολούθηση της λειτουργίας τους στο επίπεδο της χώρας γίνεται από τη Δ/νση ΣΕΠΕΔ / Τμήμα ΣΤ’ Μελετών του ΥΠΕΠΘ.

    Ο Υπεύθυνος και το προσωπικό των ΕΚΦΕ εργάζονται από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι την 30η  Ιουνίου κάθε σχολικού έτους, εξαιρουμένων των επίσημων αργιών και των σχολικών διακοπών  Χριστουγέννων και  Πάσχα. Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ για την απασχόλησή του λαμβάνει αποζημίωση, η οποία καθορίζεται από το Ν.3205 (ΦΕΚ 297 Τεύχος Α΄/ 23-12-2003) αρ.8 , § 21. Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ δύναται, εφόσον το επιθυμεί, να ασκεί διδακτικά καθήκοντα επί 3-5 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως σε  σχολείο της περιοχής ευθύνης του ΕΚΦΕ.

    Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ έχει την ευθύνη για την επίτευξη των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων που τίθενται αρμοδίως στον τομέα της προαγωγής της εργαστηριακής διδασκαλίας και της αξιοποίησης των σχολικών εργαστηρίων φυσικών επιστημών της περιοχής ευθύνης του. Χρησιμοποιεί κάθε πρόσφορο μέσο και συνεργάζεται με τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο κλάδου ΠΕ04 για την εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού.

    Ειδικότερα :

    1. Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ επισκέπτεται τα σχολεία της περιοχής αρμοδιότητάς του και συνεργάζεται με τους Διευθυντές, τους υπεύθυνους των σχολικών εργαστηρίων φυσικών επιστημών (ΥΣΕΦΕ) και τους εκπαιδευτικούς σε θέματα οργάνωσης και προγραμματισμού, τεχνικής υποστήριξης, λειτουργίας και γενικότερης εκπαιδευτικής αξιοποίησης των εργαστηρίων αυτών.
    2. Ο Υπεύθυνος και το προσωπικό του ΕΚΦΕ επισκέπτονται τα σχολεία ευθύνης τους και σε περίπτωση που το κρίνουν απαραίτητο, συνεπικουρούν το διδάσκοντα στην εργαστηριακή άσκηση των μαθητών .
    3. Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ ενημερώνει, με προσωπική επικοινωνία στα σχολεία ή ομαδικά στο χώρο του ΕΚΦΕ, τους καθηγητές κλάδου ΠΕ04 της περιοχής ευθύνης του για τη χρήση και αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαστηριακών οργάνων, συσκευών και λογισμικών και τις αντίστοιχες εργαστηριακές δραστηριότητες και πειράματα, διοργανώνοντας ενημερωτικές-επιμορφωτικές συναντήσεις και σεμινάρια. Με αντίστοιχο τρόπο ενημερώνει και τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
    4. Ο Υπεύθυνος και το προσωπικό του ΕΚΦΕ ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς των σχολείων της περιοχής ευθύνης τους για τη χρήση και αξιοποίηση των διαθέσιμων οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας, διοργανώνοντας στο ΕΚΦΕ ενημερωτικές-επιμορφωτικές συναντήσεις και σεμινάρια.
    5. Ο Υπεύθυνος και το προσωπικό του ΕΚΦΕ καθοδηγούν τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης τους στην κατασκευή οργάνων με απλά μέσα καθημερινής χρήσης και τους ενθαρρύνουν και βοηθούν στην κατασκευή πρωτότυπων εργαστηριακών οργάνων και τη σύνθεση νέων πειραματικών διατάξεων.
    6. Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ  μπορεί να συνεργάζεται με το πλησιέστερο ΠΕΚ σε θέματα επιμόρφωσης, σχετικά με την εργαστηριακή εξάσκηση, την πειραματική διδασκαλία, τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων και ΤΠΕ στη διδασκαλία.
    7. ΟΥπεύθυνοςτουΕΚΦΕδιοργανώνειτοπικάεπιμορφωτικάσεμινάριαεργαστηριακούπεριεχομένουσεσυνεργασίαμεαρμόδιεςυπηρεσίεςεποπτευόμενεςαπότο ΥΠΕΠΘ, με επιστημονικούς φορείς, επιστημονικά και ερευνητικά  κέντρα και ΑΕΙ/ ΤΕΙ.
    8. Ο Υπεύθυνος και το προσωπικό του ΕΚΦΕ συμμετέχουν στη διεξαγωγή των πανελλήνιων μαθητικών διαγωνισμών των επιστημονικών αντικειμένων των μαθημάτων των φυσικών επιστημών.
    9. Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ οργανώνει στους χώρους του ΕΚΦΕ έκθεση εργαστηριακών οργάνων, πειραματικών διατάξεων και οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας και έχει την ευθύνη της λειτουργίας της.

    2. Παρακολούθηση και ανάπτυξη των υποδομών τωνσχολικώνεργαστηρίωνφυσικώνεπιστημών

    Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ έχει προσωπική και καταγεγραμμένη άποψη για τη λειτουργική κατάσταση και τις δυνατότητες του χώρου και του εξοπλισμού όλων των σχολικών εργαστηρίων φυσικών επιστημών της περιοχής ευθύνης του. Αξιοποιεί κάθε πρόσφορο μέσο για τη βελτίωση της υποδομής, του εξοπλισμού και γενικότερα την, από κάθε άποψη, ανάπτυξη των εργαστηρίων φυσικών επιστημών στα σχολεία της περιοχής ευθύνης του. Ειδικότερα ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ:

    1. Διατηρεί αρχείο με τον εργαστηριακό εξοπλισμό, τα οπτικοακουστικά μέσα και λογισμικά που έχουν τα σχολεία της περιοχής αρμοδιότητάς του, το οποίο ενημερώνει τουλάχιστον σε ετήσια βάση.
    2. Παραλαμβάνει, διανέμει ή δανείζει τον εργαστηριακό εξοπλισμό και τα οπτικοακουστικά μέσα διδασκαλίας που αποστέλλονται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    3. Εισηγείται στο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την κατανομή και ανακατανομή του διαθέσιμου εργαστηριακού εξοπλισμού και των οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας στα σχολεία της περιοχής ευθύνης του.
    4. Μεριμνά και επιβλέπει τη συντήρηση και τις μικροεπισκευές του εργαστηριακού εξοπλισμού και των οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας των σχολείων της περιοχής ευθύνης του.

    3. Καθημερινή λειτουργία και ανάπτυξη του ΕΚΦΕ

    Ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ έχει την ευθύνη της καλής λειτουργίας του ΕΚΦΕ και της υπηρεσιακής τάξης του προσωπικού του, έναντι του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.     

    Ειδικότερα ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ:

    1. Καταρτίζει και υλοποιεί το πρόγραμμα δράσης του ΕΚΦΕ σύμφωνα με τις οδηγίες και τις προτεραιότητες που θέτει το ΥΠΕΠΘ.
    2. Ενημερώνει έγκαιρα και συνεργάζεται με τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο κλάδου ΠΕ 04 για τον προγραμματισμό των  δραστηριοτήτων του ΕΚΦΕ.
    3. Αναθέτει εργασίες, συντονίζει και εποπτεύει τους συνεργάτες του ΕΚΦΕ.
    4. Τηρεί βιβλίο-ημερολόγιο των δραστηριοτήτων του ΕΚΦΕ.
    5. Διατηρεί και ενημερώνει αρχείο προδιαγραφών και οδηγιών χρήσης των εργαστηριακών οργάνων και των οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας που διατίθενται ή έχουν διατεθεί στα σχολεία της περιοχής ευθύνης του, όπως και αρχείο οδηγιών εκτέλεσης πειραμάτων.
    6. Διατηρεί και ενημερώνει αρχείο οπτικοακουστικού υλικού (μικροδιαφάνειες, διαφάνειες, βιντεοταινίες, λογισμικά/CD, DVD κτλ.).
    7. Οργανώνει και εμπλουτίζει τη βιβλιοθήκη του ΕΚΦΕ.
    8. Χρεώνεται τον εξοπλισμό του ΕΚΦΕ και έχει την ευθύνη διατήρησης, συντήρησης και αξιοποίησής του.
    9. Λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας σε όλους τους χώρους του ΕΚΦΕ.
    10. Είναι υπεύθυνος για την υποδοχή και την ενημέρωση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και γενικά όσων επισκέπτονται το ΕΚΦΕ.
    11. Συντάσσει και υποβάλλει στο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέχρι το τέλος Ιουνίου, την ετήσια έκθεση δραστηριοτήτων του ΕΚΦΕ. Την έκθεση αυτή κοινοποιεί στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο κλάδου ΠΕ 04 και στο Τμήμα ΣΤ’ Μελετών / Γραφείο Εργαστηρίων της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ του ΥΠΕΠΘ
    12. Συντάσσει και υποβάλλει στο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τον ετήσιο πίνακα λειτουργικών εξόδων και λοιπών δαπανών του ΕΚΦΕ και διαχειρίζεται τα ποσά της ετήσιας επιχορήγησης που για το σκοπό αυτό πιστώνονται στο ΕΚΦΕ.

    Από την δημοσίευση της παρούσης καταργείται η Υ.Α. 63642/Γ2/19-6-2002 και κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει κατά διαφορετικό τρόπο σχετικά θέματα.