Απάντηση

Η απάντηση είναι η (γ): Ο κύλινδρος θα σταματήσει και θα παραμείνει κοντά στο σημείο όπου τον εγκατέλειψε η συρόμενη πλαστική λωρίδα. Όταν η πλαστική λωρίδα απομακρυνθεί από το κάτω μέρος του κυλίνδρου, η τριβή μεταξύ των λαστιχένιων δακτυλιδιών και του τραπεζιού προκαλεί στον κύλινδρο σταμάτημα της περιστροφής και παύση της μεταφορικής κίνησης. Τα παραπάνω φαίνονται σε video, κάνοντας Click στην παρακάτω φωτογραφία.

d1-84.gif

Ίσως η καλύτερη εξήγηση που μπορεί να δοθεί για τα παραπάνω είναι με βάση την «αρχή διατήρησης της στροφορμής».

Καθώς η πλαστική λωρίδα τραβιέται κάτω απ’ τον αλουμινένιο κύλινδρο, δεν ασκεί καθαρή ροπή στον κύλινδρο γύρω απ’ το σημείο επαφής, διότι η απόσταση μεταξύ λωρίδας και κυλίνδρου είναι μηδέν. Δύο συνιστώσες της στροφορμής μπορούμε να διακρίνουμε γύρω από το σημείο επαφής: Εκείνη που οφείλεται στη ωρολογιακή περιστροφή του κυλίνδρου, και εκείνη που οφείλεται στη γραμμική ταχύτητα του κυλίνδρου προς τα αριστερά. Η καθαρή όμως στροφορμή του κυλίνδρου γύρω απ’ το σημείο επαφής (κυλίνδρου – λωρίδας) είναι μηδέν τη στιγμή του αποχωρισμού. Επιπλέον εξ’ αιτίας της πολύ λεπτής πλαστικής λωρίδας δεν υπάρχει καθαρή στροφορμή γύρω απ’ το σημείο επαφής του κυλίνδρου με το τραπέζι αμέσως μετά τον αποχωρισμό. Η τριβή ολισθήσεως των λαστιχένιων δακτυλίων με το τραπέζι προκαλεί την άμεση ταχύτατη απόσβεση και της μεταφοράς και της περιστροφής.